Razvoj teniškega igralca v kategoriji do 14 let


Tehnično - taktični cilji; 'prevzem kontrole nad točko'


1. SERVIS

  • Igralčev prvi servis povzroči returneju težave ob uporabi:

          - moči

          - natančnosti

          - raznovrstnosti

  • Igralec je sposoben kontrolirati žogo ob uporabi ravnega, slice in spin servisa v obe smeri

  • Igralec lahko opazno spremeni smer žogi po odboju le te pri uporabi topspin servisa

  • Igralec je sposoben z uporabo slice servisa doseči opazen zdrs žoge z igrišča

  • Kadar situacija dovoljuje, je igralec sposoben napasti s prvim udarcem po odigranem servisu:

          - z forehandom ali backhandom

          - servis - volley

  • Ostalo:


2. RETURN

  • Igralec ima udarec, s katerim že lahko parira hitrim servisom:

  • Ko se pokaže priložnost igralec že napade šibkejši drugi servis;

          - po returnu ostane zadaj

          - po returnu pride na mrežo

  • Igralec je že sposoben vršiti pritisk na nasprotnika z konstantnim zanesljivim returniranjem

  • Ostalo:


3. IGRA NA OSNOVNI ČRTI

  • Igralec je že osvojil tehniko dela nog in udarcev za protinapade na široke žoge z forehandom in backhandom

  • Ko se pokaže priložnost igralec že izvede protinapad po paraleli z backhandom (posebej ko nasprotnik agresivno udarja žogo z forehandom po zunanji diagonali)

  • Igralec je sposoben vršiti pritisk na nasprotnika z pospeševanjem tempa v izmenjavi

  • Igralec je sposoben napasti z vsaj enim udarcem kjerkoli na igrišču

  • Igralec učinkovito napade z backhandom po paraleli

  • Igralec zna uporabiti odprt položaj pri igranju dvoročnega backhanda kadar je pod pritiskom široke žoge


4. PRIHOD NA MREŽO IN IGRA NA MREŽI

  • Če se pokaže priložnost je igralec sposoben priti na mrežo z prvim udarcem po servisu

  • Igralec je sposoben vršiti pritisk na nasprotnika s sredine igrišča z:

          - močjo

          - natančnostjo

          - igranjem žoge po odboju

  • Igralec kaže sposobnost pritiskati na nasprotnika s svojim prvim volleyem

  • Igralec ima dominanten smash (100% realizacija)

  • Igralec ima sposobnost priti na mrežo šele po tem, ko zazna da je nasprotnik v težavah


5. KO JE NA MREŽI NASPROTNIK

  • Igralec je sposoben odigrati pasing po diagonali z uporabo natančnosti in moči z forehandom in backhandom

  • Igralec je sposoben odigrati pasing po paraleli z uporabo natančnosti in moči z forehandom in backhandom

  • Igralec že kaže sposobnost odigrati dva pasing udarca enega za drugim

  • Igralec učinkovito uporablja topspin lob z obeh strani forehand in backhand


6. MENTALNE SPOSOBNOSTI/KVALITETE; 'brezkompromisen tekmovalec'

  • Igralec uživa v igranju tenisa

  • Igralec kaže željo po tekmovanju proti nasprotnikom na različnih nivojih

  • Igralec je sposoben vaditi neodvisno z določenim ciljem ali namenom pri različnih vajah

  • Igralec pokaže zmožnost taktičnega reševanja problemov v igralni situaciji

  • Igralec je sposoben motivirati samega sebe v vseh situacijah

  • Igralec pokaže spoštovanje tako do nasprotnikov, kot tudi do ostalih udeležencev tekmovanja

  • Igralec je neodvisen

  • Igralec se zaveda svojih sposobnosti, in kot tak dela na tem da postane boljši

  • Igralec na treningih konstantno daje od sebe 100%:

          - mentalne sposobnosti (osredotočenost)

          - fizične sposobnosti

  • Igralec ima skozi kontrolo svojih čustev sposobnost vzdrževati ali celo zvišati nivo tehnične ali taktične predstave:

          - kadar je v prednosti pri tesnem rezultatu (primer; 5-4 s servisom v odločilnem setu)

          - kadar izgublja z nasprotnikom, proti kateremu je pričakoval zmago

          - kadar vodi proti nasprotniku, ki je boljši od njega

  • Igralec že razvija uporabo tekmovalnega videza (pozitivna govorica telesa, verbalna vzpodbuda samega sebe...):

          - kadar so dogodki v tekmi v korist igralca

          - kadar so dogodki v tekmi v korist nasprotnika

          - kadar so dogodki v tekmi nevtralni

  • Igralec je že sposoben sebi postaviti tekmovalne cilje pred tekmo

  • Igralec ima interes analizirati dogodke, ki so se odvijali med tekmo

  • Igralec ima konstantne osebne rituale:

          - med točkami

          - med menjavami strani

          - pred nastopi na tekmah

  • Igralec je sposoben trezno razmišljati ter tako najti rešitev v težkih situacijah

  • Igralec se lahko hitro privadi na nove situacije

  • Igralec kaže težnjo po uspehu

  • Igralec ima pogum poskusiti nove odgovore na že znane situacije